dag 4 - Reisverslag uit Fort Augustus, Verenigd Koninkrijk van stefan-denise - WaarBenJij.nu dag 4 - Reisverslag uit Fort Augustus, Verenigd Koninkrijk van stefan-denise - WaarBenJij.nu

dag 4

04 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Fort Augustus

Op zoek naar Nessie.
Het regent bij vertrek, dit is de eerste dag met regen. Na weer een heerlijk onbijt rijden we richting de schotse hooglanden waar we o.a Braemer castle gaan bezoeken. Helaas giet het verschrikkelijk is het koud en er staat een enorme wind, dus ondanks we alles erop hebben aangepast, besloten niet te gaan. We hebben toch nog een kasteel te bezoeken.
Na een schitterende rit waar je werkelijk bijna niemand tegen komt, komen we aan bij Balmoral castle.
Auto parkeren en wandelen naar het kasteel. Op intenet zag het er prachtig uit, we zijn benieuwd.
Helaas is het kasteel gesloten, we vragen aan de agent die voor het hek staat waarom en wat blijkt: Her Majesty the royal Queen is in het kasteel !!!
We hebben nog even gehoopt dat ze bij het hek een kopje thee met ons kwam drinken, maar helaas, ze heeft wel even gezwaaid vanuit een raampje (not). Waarschijnlijk zit ze in haar huispak voor de open haard met een kop English tea. Wel leuk idee dat je zo dicht bij haar geweest bent. We rijden verder door de prachtige hooglanden. Wat het extra mooi maakt is de hei die overal op de bergen groeit en volledig in bloei staat, met donker paarse kleuren. Onderweg ook nog skibaan met liften gezien en natuurlijk overal schapen, ze lopen soms gewoon over de weg, (net als de reclame van even Apeldoorn bellen)1 kan er nog net wegspringen voor een auto.
En dan komen we aan bij Loch Ness wat, een enorm mooi meer, maar Nessie helaas niet gezien. Even langs de kust gelopen.
Dan naar ons hotel, een pub waar boven kamers verhuurd worden en echt Engels zijn in
Morgen naar Dumfries en Galloway, met de mooiste donkerste sterrenhemel van europa, nu maar hopen dat de lucht helder is.

Tot morgen.

• 04 Augustus 2015 - 22:34

Janny:

Stefan je kijkt wel heel zielig dat het hek gesloten blijft en dat er geen kopje thee gebracht wordt
    Janny

• 05 Augustus 2015 - 08:49

Paulette:

Hihi, ik zie het al voor me om granny in haar huispak te zien zitten voor de tv kijkend naar de engelse versie van GTST.
    Jammer dat het regent. Ik hoop dat het snel weer droog wordt voor jullie.