dag 11 - Reisverslag uit Barnstaple, Verenigd Koninkrijk van stefan-denise - WaarBenJij.nu dag 11 - Reisverslag uit Barnstaple, Verenigd Koninkrijk van stefan-denise - WaarBenJij.nu

dag 11

11 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Barnstaple

King Arthur

Na een lekker ontbijt op naar Tintagel. Dit kasteel wordt in verband gebracht met de legendarische King Arthur. De weg ernaartoe gaat langs super mooie huizen en allemaal heel slingerende smalle weggetjes, waar je tussen bomen rijdt die aan de bovenkant een boog beven je vormen heel gaaf.
Bij aankomst is het een drukste van jewelste, waarschijnlijk omdat het zo'n prachtig weer is. Ongeveer een kilometer van het kasteel de auto geparkeerd.
De wandeling naar het kasteel is goed te doen, lekker heuvel af. Bij aankomst blijkt het een enorme oppervlakte te hebben en verdeeld over vele hoogtes, die bereikbaar zijn via stenen trappen. Deze zijn erg nauw en enorm steil, dus een enorme uitdaging . Wat een oppervlakte, zo ver het oog reikt zie je ruïnes. Niets van het kasteel en de huizen eromheen zijn nog intact. Het kasteel bestaat al sinds de 7e eeuw. King Arthur wordt volgens de legende in de 17e eeuw in het kasteel geboren. Er is een grot en deze heet Merlins grot.
Het uitzicht is schitterend. En dan ga je terug, wat een bergen de, weg terug naar het dorp is behoorlijk steil. We zijn kapot. Dus maar een ijsje gehaald in een winkel die het ijs zelf maakt,met zoveel verschillende smaken bv choco crunchy blueberry fudgee. Maar heerlijk, ik moet eerlijk zeggen dat ik het lekkerder vindt dat het Italiaans ijs.
Aangekomen bij de auto zetten we koers naar Hartland.Daar gaan we een Treasure trail doen. Deze hebben we al in Nederland online gekocht. Op zich heel leuk, je wandelt een stuk en je doet een stuk met de auto. Je gaat op zoek naar de schat. Met allerlei clues die je moet zoeken. Maar het valt niet mee. Op een gegeven moment moeten we naar een kerkhof bij een kerk om op een grafsteen een naam te zoeken. Een aantal dingen kunnen we echt niet vinden, op een gegeven moment loopt het hele dorp mee te zoeken, zo grappig. Maar ondanks alle hulp, de clue niet kunnen vinden. Het is inmiddels al zo laat dat we gestopt zijn.
Morgen naar Bath waar we o.a. de Romeinse baden gaan bekijken.

tot morgen
PS omdat mijn oom de fossielzoekende familie zo leuk vind,t nogmaals een foto.