dag 10 - Reisverslag uit Saint Austell, Verenigd Koninkrijk van stefan-denise - WaarBenJij.nu dag 10 - Reisverslag uit Saint Austell, Verenigd Koninkrijk van stefan-denise - WaarBenJij.nu

dag 10

10 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Saint Austell

Oertijd en regentijd

Vanochtend met iets meer aandacht voor de kleding gaan ontbijten. Het valt reuze mee, het is een simpele eetzaal en het ontbijt is gewoon. Wel wat chique ouderen en dames in jurkjes.In de hotelkamer zijn de initialen van het hotel in de vloerbedekking verwerkt. Dat zegt wel wat.Na de kleding weer te hebben veranderd gaan we op weg naar Lyme Regis. Lyme regis ligt aan Jurassic coast, waar je fossielen kunt vinden. Nou heb je regen en regen, geloof me, wij hebben DE regen. We rijden in Devon, dat is nogal heuvelachtig zeg maar, elke straat staat blank en het water loopt sneller langs je heen dan je kunt rijden. Zelfs de putten lopen over. Na het eiland bezoek van 3 augustus zit er een witte laag zout op de auto. Dat is er nu wel af. Maar goed, wat betreft de fossielen, we vinden het wel leuk om te gaan en door de regen is het misschien wat rustiger en heb je meer kans iets te vinden. De auto geparkeerd, alles aangetrokken in de auto. Moet je eens proberen, wandel schoenen en regenjassen aantrekken in de auto. Is lastig. Kennen jullie dat filmpje van Mr. Bean die naar de tandarts moet en ontdekt dat hij te laat is? Zoiets dus, alleen wij hebben onze tanden al gepoetst. Bij het uitstappen stopt de regen en is ook niet meer terug geweest tot we instapten een paar uur later. Het is echt de moeite waard, ten eerste is het leuk om te doen en ten tweede hebben we ook echt iets gevonden. 1 hele grote maar die zat op een iets te grote steen. Op het moment dat wij weggaan komen er ineens heel veel mensen om te zoeken, we zijn ze voor geweest.Onderweg komen we een wegwijzer tegen en tja kijk zelf maar. Eerst staan er borden aan de rijksweg let op :110 km per uur met pedestrians (voetgangers). Regelmatig kom je fietsers tegen maar dit bord slaat alles!!!.zie foto.
We gaan op weg naar het volgende hotel, eerst nog verse broodjes en beleg gehaald, van dit soort wandelingen krijg je trek.
We overnachten in st Austell in Cornwall het warme gedeelte van Engeland dat is het ook echt. En overal zie je palmbomen het is prachtig het lijkt net of je in Spanje bent.
We hebben geen airco in het hotel, dus een beetje warm maar met de aanwezige fan is het toch redelijk te doen.
Het is de bedoeling dat we nog naar st Mawes castle gaan, maar dat skippen we.

Morgen richting Tintagel.

• 10 Augustus 2015 - 20:14