dag 5 - Reisverslag uit Dumfries, Verenigd Koninkrijk van stefan-denise - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Dumfries, Verenigd Koninkrijk van stefan-denise - WaarBenJij.nu

dag 5

05 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Dumfries

De sterrenhemel

Vanochtend vertrokken naar st johns town of dalry.
Het regent en is behoorlijk fris. Weer een schitterende rit door de bergen, natuurlijk ook langs de Ben Nevis. De trots van Groot britannie; een berg van 1344 meter hoog, niets in vergelijking met de Mount Everest, maar behoorlijk hoger dan onze Couberg. Ben Nevis is gehuld in wolken, met bovenop wat ijs. Ondanks zijn formaat toch indrukwekkend. Het is skigebied en de skiliftjes staan nu stil. Wat je overal in de bergen ziet, zijn palen langs de weg die ongeveer drie meter boven het wegdek uitsteken, degene onder ons die Noorwegen en Zweden regelmatig bezoeken, zullen wel weten waar deze voor dienen. Wij hebben er even over na moeten denken. Het is dus om te zien waar bij veel sneeuwval de weg gebleven is. Elke dag leer je weer wat bij. Na het verlaten van de Schotse hooglanden rijden we langs Loch Lomond, geen Nessie of Mondie maar ook zeer bekend. Uiteindelijk komen we aan in st John town of Dalry, we worden verwelkomd door eigenaar Ronnie en zijn lieve hond (sorry naam niet opgeslagen) wat zijn de mensen hier toch vriendelijk. Mooie slaapkamer en een zitkamer, er logeert hier nog een heer maar die hebben we niet gezien. Omdat we morgen nog broodjes willen kopen vragen we waar de supermarkt is, Ronnie legt uit waar. Dit is zo grappig, er staat op het raam "wright general's store" en tevens een postkantoor. Na 2 keer heen en weer gereden te zijn en het nog eens na te vragen, blijkt het de (super)markt te zijn. Geweldig!.
Jammer dat het bewolkt is, de sterrenhemel zal niet zichtbaar zijn, we wachten het af. Maar 1 ding is zeker, het zal inderdaad de darkest sky van GB zijn.
Morgen richting Wales.

Groetjes vanuit Galloway Dark sky park.

P.S: De foto's volgen meestal later dit komt gedeeltelijk door de slechte WIFI en gedeeltelijk door de persoon tussen het toetsenbord en de rugleuning.
SORRY FOLKS!