dag 8 - Reisverslag uit Dover, Verenigd Koninkrijk van stefan-denise - WaarBenJij.nu dag 8 - Reisverslag uit Dover, Verenigd Koninkrijk van stefan-denise - WaarBenJij.nu

dag 8

09 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Dover

Dover Castle

Op weg naar Dover castle.
Tijdje in de rij bij de kassa, maar het wachten is de moeite waard.
Een prachtig kasteel met meerdere bijgebouwen. Sommige kamers ziijn met nagemaakte meubels ingericht ziet er wel leuk uit. Het terrein bestaat uit meerdere gebouwen waar arbeiders woonden en familieleden. Het kasteel heeft een grote rol gespeeld bij de 2e wereldoorlog, dit zie je overal terug. De secret tunnels of war zijn indrukwekkend, alle attributen zijn authentiek Stefan en Nemen de duinkerken tour, Nikki en ik de ziekenhuis tour. De laatste tour blijkt het leukst, vooral de gids is zo goed, de manier van vertellen is al erg goed maar de tour is ook erg interessant. Tijdens de tour is het net of je zelf in het hele systeem meedraait, door alle geluiden die je hoort.af en toe lijkt het of er bommen vallen, het licht gaan dan ook knipperen of uit. In de operatiezaal liggen meer instrumenten dan bij ons in de praktijk. En je bent "getuige"van een operatie.
Verder nog door het kasteel gelopen en vanuit hoogte de schepen aan zien komen en wat er opvalt is dat de zee er mooier uitziet dan in Nederland.
Daarna door naar de white cliffs. Prachtig om te zien maar je moet geen last van hoogtevrees krijgen. Na het castle bezoek nog even op een picknick plek broodje gemaakt totdat een hond van een Engelsman het broodje uit zijn hand at, steef schrok zich kapot maar was wel grappig. En de Engelsman natuurlijk sorry!.
Omdat we laat in het hotel zijn pas vandaag het verslag.

Morgen museum.