dag2 en een beetje - Reisverslag uit Alnwick, Verenigd Koninkrijk van stefan-denise - WaarBenJij.nu dag2 en een beetje - Reisverslag uit Alnwick, Verenigd Koninkrijk van stefan-denise - WaarBenJij.nu

dag2 en een beetje

02 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Alnwick

Vandaag wat later opgestaan, het bed ligt zo lekker.
Heerlijk engels ontbijten en dan op pad.
Het roosteren van het brood is zo leuk het is een soort lopende band, je legt het brood erop en op het eind is het klaar.
We gaan vandaag naar alnwick castle, bekend van Harry Potter en Downtown Abby.
Dit keer geen vinger onderweg, wel veel rotondes en eindelijk de rijksweg.
Het kasteel ligt in een prachtig landschap. We mogen een gedeelte bezoeken ondanks het prive bezit is. Anders dan in Nederland is dit kasteel volledig ingericht met meubels, tapijten op de vloer en schilderijen op de muur. De tafel is gedekt met porselein en tafelzilver. Schitterend, er is ook een bibliotheek met honderden boeken. Je mag helaas niet fotograferen, maar geloof me dat het prachtig is.
Engeland zou Engeland niet zijn als er in de tuin niet komische acts zijn.
En die zijn er, erg grappig. Dan op weg naar het volgende logeeradres dit keer een Lodge echt oud maar netjes en een “Room with a view”.
Morgen richting schotland.

Groeten vanuit Alnwick.

• 03 Augustus 2015 - 08:05

Philip:

Wow, prachtig kasteel. Jullie komen nu op plaatsen waar ik ook nog nooit geweest ben. Hoop dat jullie lekker weer hebben. Hier vandaag weer tropisch!