dag 12 - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van stefan-denise - WaarBenJij.nu dag 12 - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van stefan-denise - WaarBenJij.nu

dag 12

12 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Bath

Bath

Weer een warme dag op naar Bath. Onderweg weer dieren op de weg, geiten dit keer. Iedereen boven op de rem, ze gaan wel opzij maar zijn niet onder de indruk.
Je hebt in Engeland B, A en M wegen. De M wegen zijn te vergelijken met onze rijkswegen je mag er maximaal 70 miles (110 km ) per uur. Dit zijn autowegen maar af en toe kom je ook een fietser tegen. Dan de A wegen, deze zijn 2 baans, je mag er 40, 50,60 of 70 miles per uur, net zo wisselend als het Engelse weer.
Je hebt de A1 maar ook de A 12356, is lastig als je een weg volgt. Wel leuk is dat je midden in de bossen deze wegen hebt. Op de B wegen mag je maximaal 60 mijl.
Dit betekent dat je de ene dag 300 Km in 3 uur of minder rijd en de andere dag 100 km in 3 uur .Gelukkig geeft het navigatie systeem dit aan, zodat je iets beter kunt plannen. Onderweg gaan we nog even kijken in het plaatsje Cheddar, het plaatsje van de kaas, dit is zo druk, dat we hard door zijn gereden, mooie rit door de bergen genomen.
Bath is een mooie stad, veel is terug te zien uit de Romeinse tijd, de baden allerlei viaducten en gebouwen. Er is een prachtige kerk uit een latere periode. Zeer de moeite waard. Ook zijn er leuke winkels, allemaal theepotjes uitgevoerd in allerlei vormen we doen er een foto bij. Wel duur hoor. Morgen naar Stonehenge , je moet van tevoren een tijd boeken we zijn benieuwd of we op tijd zijn. Misschien moeten we weer van de A16754 naar de B3785.

Tot morgen.